Nederlands voor anderstaligen

Cursusmateriaal

Uw cursusmateriaal dient u zelf te bestellen.

You are responsable for ordering your own books.

Wacht u s.v.p. met bestellen van uw cursusmateriaal tot u zeker weet dat uw cursus doorgang zal hebben. Hieronder een overzicht met een indicatie van de kosten van het cursusmateriaal.

A word of advise. Do not order your books unless you have received confirmation from the Volksuniversiteit Nijkerk that your course will start.

Nederlands voor anderstaligen

Startdatum cursus

woensdag 12 oktober 2016

Gevorderden 19.00 - 20.30 uur

Beginners 20.45 - 22.15 uur

Indeling gebeurt in overleg met docent.

Corlaer College

Ds. Kuypersstraat 3

3863 CA Nijkerk

Ingang: achterzijde VMBO gebouw

Cursusprijs & Inschrijven

Cursusprijs € 190,00

10 of meer cursisten = 22 lessen

8 of 9 cursisten = 18 lessen

Welkom!

Sinds cursusseizoen 2014/2015 bieden wij een cursus Nederlands voor anderstaligen. In het cursusjaar 2o16/2017 bieden wij twee niveaus aan. Plaatsing in één van de groepen gaat in overleg met de docente.

Nederlands voor anderstaligen, beginners

Deze cursus richt zich op cursisten die geen tot beperkt Nederlands spreken, lezen en/of schrijven en graag de Nederlandse taal willen leren en /of verbeteren.

Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van de methode Contact! Dit is een methode waarbij relatief veel aandacht wordt besteed aan spreekvaardigheid. We werken veel in tweetallen of kleine groepjes. We doen rollenspellen en conversaties. Ook is er ruim voldoende aandacht voor lees- en schrijfvaardigheden (grammatica) en zullen ook typische Nederlandse uitdrukkingen aan bod komen.

Deze lesmethode is ontwikkeld in samenwerking met een team van zeer ervaren NT2-medewerkers van Radboud in'to Languages, het expertisecentrum van de Radboud Universiteit Nijmegen. Belangrijk om te weten: Dit is geen officiële Nederlands 2e Taal (NT2) cursus. Wel wordt er van u verwacht dat u naast het volgen van de lessen ook thuis aan de slag gaat met uw huiswerk.

Dutch for non Dutch speakers starters

This course is for people who don’t speak, read or write Dutch or have a limited knowledge of the Dutch language. You aim to learn and improve your Dutch.

During the course we will use a book called Contact! In this book a lot of attention is paid to verbal aspects of the language. You will be working in couples or small groups. There will be role-playing and conversation. Also we will pay attention to the reading and writing (grammar) and typical Dutch expressions.

This course was developed with a team of very experienced NT2-teachers of the Radboud in'to Languages, at the Radboud Universitity Nijmegen. Important to know: This is not an official Dutch 2nd language course (NT2). We do expect you to do some homework next to attending the weekly classes.

Nederlands voor anderstaligen, gevorderden

Deze cursus is het vervolg op de cursus Nederlands voor anderstaligen beginners, maar ook mensen die al een redelijke kennis hebben van de Nederlandse taal zijn van harte welkom. Instromen in het tweede jaar gaat altijd in overleg met de docente. Dit jaar zal het accent op het spreken liggen, maar ook luisteren, lezen, grammatica en schrijven komen aan bod. We gaan verder met het boek Contact 1 waar we het eerste jaar ook mee gewerkt hebben.

Daarnaast zal er in de lessen ook aandacht besteed worden aan de Nederlandse Cultuur, omgangsvormen, gewoonten en gebruiken. Een ander onderwerp waar onze cursisten van afgelopen jaar zeer enthousiast over zijn is het onderwerp solliciteren. Hierin hebben onze cursisten samen met hun docent een CV gemaakt en een sollicitatiebrief geschreven ook zijn sollicitatiegespreken gevoerd.

Cursus

Boek

Indicatieprijs

Beginners (starters)

Contact 1 tekstboek

978.94.6030.1346

Contact 1 werkboek

978.94.6030.1353

Uw docente

Miranda Versluis

Ik ben Miranda Versluis een enthousiaste en ervaren leerkracht sinds 1994. Sinds 2008 heb ik mijn eigen RT praktijk (remedial teaching) voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 16 jaar.

Daarnaast heb ik ruime ervaring in het geven van les aan volwassenen. Reeds enige jaren verzorg ik computercursussen voor volwassen. Daarnaast heb ik in mijn praktijk op individuele basis volwassenen geholpen de Nederlandse taal machtig te worden.

Your teacher

My name is Miranda Versluis. I am an enthousiastic and experienced teacher.

I have been teaching since 1994. Since 2010 I have had my own practice of RT (Remedial Teaching) for children between the age of 4 and 16.

Apart from that, I have several years of experience in teaching adults (computer courses) and at my practice I have taught Dutch to individual non-Dutch speakers.

Algemene informatie m.b.t. onze cursussen en lezingen

Ontvang de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al onze activiteiten

Een paar keer per jaar versturen wij onze nieuwbrief met daarin nieuws over ons cursus aanbod.