De zee leeft

Ingang: achterzijde VMBO gebouw

Cursusprijs & Inschrijven

Cursusprijs € 11,00

Ontvang de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al onze activiteiten

Een paar keer per jaar versturen wij onze nieuwbrief met daarin nieuws over ons cursus aanbod.

Algemene informatie m.b.t. onze cursussen en lezingen

Lezing: De zee leeft

De zee leeft (Mariene biologie)

Mariene Biologie: wat doet een mariene bioloog nou echt?

Wat gaan we deze avond doen?

In deze lezing probeer ik een totaalbeeld te schetsen van Mariene Biologie. Bestuderen we meer dan dolfijnen en koraalriffen? Duikt elke mariene bioloog? Wat voor leefgebieden zijn er in de oceaan?

Deze vragen hoop ik duidelijk te maken in combinatie met kleine interactieve opdrachten. Al doende leert men! Na deze lezing heb je een beter beeld van de verscheidenheid binnen het vakgebied, en heb je handvatten om zelf bij de kust en op zee natuurverschijnselen te kunnen verklaren.

Cursusmateriaal

Voor deze lezing is een cursusmateriaal nodig.

Cursus

Cursusmateriaal

Indicatieprijs

De zee leeft

n.v.t.

Uw docente

Danielle de Jong

Mijn naam is Daniëlle de Jonge (22) en ik ben sinds dit jaar afgestudeerd bioloog. Mijn jeugd heb ik in Nijkerk doorgebracht, maar ik ben vrij snel uitgevlogen naar Canada, Schotland en Groningen.

Ik houd mij nu al ruim 6 jaar bezig met mariene biologie, en ben daarnaast duikinstructeur en lifeguard. Mijn passie ligt vooral bij diepzee ecosystemen, en ik heb onderzoekservaring in populatie genetica (bij de Rijksuniversiteit Groningen - RUG) en community ecology (bij het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee - NIOZ).

In juli 2016 ga ik mee met een vaartocht naar de Azoren om wetenschap op zee in actie te zien. Ik vind het erg leuk om les te geven en mensen op een toegankelijke manier kennis te laten maken met wat Mariene Biologie nou eigenlijk inhoudt. Iedereen die nieuwsgierig is kan wetenschap bedrijven, en dit hoop ik tijdens deze interactieve lezing duidelijk te maken.