Fotografie Vervolgcursus

Dinsdag avond:
16 januari 2024

30 januari 2024

13 februari 2024 (deze les is in Zeewolde)

27 februari 2024
07 mei 2024

Zaterdag ochtend:
16 maart 2024

13 april 2024

Aantal lessen: 7

Lestijden

Dinsdag avond 19.30 - 21.30 uur

Zaterdag middag van 10.00 - 12.00 uur

Corlaer College

Ds. Kuypersstraat 3

3863 CA Nijkerk

Ingang: achterzijde VMBO gebouw (via Vlinderlaan)

De zaterdaglessen vinden plaats op een buitenlocatie, de docent informeert u hierover tijdens de lessen

Om aan de vervolgcursus deel te kunnen nemen is het gewenst dat je al over de benodigde basiskennis van fotografie beschikt. Je moet in staat zijn de camera handmatig in te stellen en diafragma en sluitertijden zijn bekende begrippen voor je. Het is dan ook aan te raden, indien deze kennis ontbreekt, eerst de basiscursus te volgen.

Wat komt er aan bod tijdens de cursus?

De vervolgcursus bestaat uit een aantal thema avonden:

- Flits techniek (27 februari)

- Macro fotografie (30 januari)

- Portretfotografie (16 januari)

- Bijzondere technieken (13 februari in Zeewolde)

- Landschapsfotografie (16 maart)

- Architectuur fotografie (13 april)

Opzet cursus

De opzet van deze cursus is de aanwezige basiskennis en technieken te verdiepen aan de hand van de genoemde thema’s.

Om iedereen voldoende persoonlijke aandacht te kunnen geven tijdens de cursusavonden is het maximum aantal deelnemers 12 per groep.

Cursusmateriaal

Het cursusmateriaal ontvangt en betaalt u rechtstreeks aan de docent(e)

Cursus

Boek

Indicatieprijs

Fotografie Vervolgcursus

Naslagwerk / opdrachten

n.v.t.

Docent: Joop de Jong

Al meer dan 35 jaar heb ik ervaring op het gebied van het geven van fotocursussen. Mijn kennis over fotografie heb ik verkregen door het volgen van verschillende opleidingen en cursussen, onder andere aan de Fotovakschool in Apeldoorn.

Ik heb een aantal jaren als professioneel fotograaf gewerkt, met als specialiteit portretfotografie in mijn eigen studio. Maar ook bedrijfsfotografie en trouwfotografie heb ik veel gedaan. Naast het maken van foto's geef ik sinds 1980 les in fotografie, waaronder vier jaar op de Fotovakschool en meerdere jaren op de Volksuniversiteiten in Lelystad, Harderwijk en Almere en de Flevoacademie in Zeewolde en in Nijkerk.

Tegenwoordig houd ik me in de fotografie alleen nog bezig met het geven van verschillende cursussen. Het overdragen van kennis over fotografie en mensen leren meer uit hun camera te halen blijft een leuke uitdaging.

Mijn bedoeling is laagdrempelige fotocursussen aan te bieden, die voor iedereen te volgen zijn, ook als je geen enkele ervaring met een spiegelreflexcamera hebt.

Ik hoop dat je na het lezen van de informatie enthousiast geworden bent en je aanmeldt voor één van de cursussen.