Muzieklezing: Nijkerkse componist Jakob van Domselaer

Frieswijkstraat 99

3861 BK Nijkerk

Ontdek de Muzikale Wereld van Jakob van Domselaar: Nijkerks Eigen Componist

Ben jij nieuwsgierig naar de muzikale geschiedenis van Nijkerk? Ontdek het inspirerende verhaal van Jakob van Domselaar, de begaafde componist uit onze eigen stad, tijdens deze boeiende lezing!

Vanavond geeft Arie Vuyk een lezing over de nagenoeg vergeten, in Nijkerk geboren componist Jakob van Domselaer en zijn beroemde leerling Simeon ten Holt.

We horen muziek van beide componisten, met deskundige toelichting.

Als getalenteerde componist heeft hij een unieke bijdrage geleverd aan de muziekwereld. In deze lezing maak je kennis met zijn leven, zijn werk en de muzikale nalatenschap die hij heeft achtergelaten

Deze lezing is een unieke kans om meer te leren over een van Nijkerks meest bijzondere muzikale talenten. Of je nu een muziekliefhebber bent of gewoon geïnteresseerd in lokale geschiedenis, deze bijeenkomst biedt je een boeiend inzicht in het leven en werk van Jakob van Domselaar.

Kom en laat je inspireren door het verhaal van deze bijzondere componist. Schrijf je in voor de lezing en ontdek de muzikale schat die Jakob van Domselaar aan Nijkerk heeft nagelaten!

Gastspreker: Arie Vuyk

foto: Léon van Hulst

Arie Vuyk is een kenner van de muziek van de twintigste eeuw en is de biograaf van Simeon ten Holt.

In zijn lezingen vermijd Vuyk vakjargon. Hij brengt zijn kennis met enthousiasme en bevlogenheid over.

" Ongeveer vijfentwintig jaar geleden begon ik serieus studie te maken van Van Domselaer en Ten Holt. Ik verbleef vaak in Bergen, waar beide mannen woonden, en voor mij is de cirkel rond als ik in de geboorteplaats van Van Domselaer een lezing over hem mag houden."