Natuurlezing: Creëer een Prachtige Herfsttuin

3864 EV Nijkerkerveen

Prijs : € 6,00
Groei & Bloei leden = gratis

Een mooie tuin, ook in herfst en winter

Vaak ligt de nadruk in de tuin op het voorjaar en de zomer. In de herfst wordt de tuin dan minder interessant. In deze lezing vertelt Renske Bos van Tuin Natuurlijk! hoe dat anders kan. Ook in het najaar kan een tuin mooi en zelfs kleurrijk zijn. Renske vertelt over herfstkleuren van bladeren en planten die bloeien in de herfst, maar ook over bessen, vruchten, wintergroene en winterbloeiende planten. De presentatie bevat veel foto’s en voorbeelden van de planten, zodat u met een lijst met ideeën naar huis gaat.

Renske is tuinontwerper en ontwerpt tuinen met veel aandacht voor planten en dieren. Ze woont in Elspeet. Ze heeft daar een grote tuin met daarin onder andere een zwemvijver, een boomgaard, een bloemenweide, diverse houtsingels, bloeiende borders en een bomen- en struikenverzameling. Uitgangspunten bij de inrichting zijn insectenvriendelijke planten, variatie en biodiversiteit.

Praktische informatie vanuit Groei & Bloei Nijkerk over deze avond:

Groei en Bloei sluiten hun avonden altijd af met een loterij met leuke prijsjes.
Aanmelden is niet nodig. Kosten zijn € 6,00 voor niet-leden, gratis voor leden.
Lootjes van €0,50 en koffie of thee met een koekje zijn voor €1,00 verkrijgbaar tijdens de inloop en in de pauze.

Gastspreker: Renske Bos

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in planten en dieren. Als kind hielp ik mijn vader in zijn moestuin. Familie en vrienden hielp ik met het inrichten van de tuin en ik was veel bezig in mijn eigen tuin.

In 2005 besloot ik van mijn hobby mijn beroep te maken. Ik heb een opleiding Tuinarchitectuur met succes gevolgd en in 2006 heb ik Tuin Natuurlijk! opgericht. Sindsdien ontwerp ik met veel plezier tuinen met als thema Natuurlijk tuinieren, ofwel ‘Uw tuin een thuis voor mens en dier!’

Ik heb HEAO en WO Bedrijfskunde gestudeerd. Ik heb 20 jaar gewerkt bij een grote bank in diverse functies op het gebied van organisatie advies, kwaliteitsmanagement, teambuilding en procesverbetering.

In 2010 ben ik begonnen als imker om te helpen de bijen in leven te houden. Sindsdien ben ik mij gaan verdiepen in drachtplanten voor bijen. Op dat gebied kan ik ook adviseren.

Persoonlijke aandacht en kwaliteit staan bij mij hoog in het vaandel. Ik vind het leuk (beginnende) tuiniers te helpen en advies te geven. Ik geeft geregeld tuintips op Facebook en op Twitter om mensen enthousiast te maken voor tuinieren.

Privacy policy