Lezing: Verslaafd aan je Smartphone? Doorbreek de cirkel!

Lezing: Verslaafd aan je smartphone? Doorbreek de Cirkel!

Donderdag 17 oktober 2023

Tijd - Extra lange lezing!

Bibliotheek Nijkerk

Frieswijktraat 99

3861 BK Nijkerk

Als je op een of meer van deze vragen 'ja' antwoordt, dan is deze lezing precies wat je nodig hebt!

• Check jij je telefoon binnen een half uur nadat je wakker wordt?
  • ​Neem je je telefoon mee naar het toilet?
  • Ga je naar bed met je smartphone in de hand?
  • Scroll je eindeloos door sociale media zonder het door te hebben?
  • Voel je je ongemakkelijk als je je telefoon niet bij je hebt?
  • Word je afgeleid door je telefoon tijdens het werk?
  • Maak je je zorgen over je schermtijd?
  • Heb je fysieke klachten, ben je minder productief of slaap je slechter, door je telefoon?

In onze moderne samenleving is smartphoneverslaving een wijdverbreid probleem. Voor kinderen nemen we maatregelen, zoals het weren van toestellen uit klaslokalen. Maar wat doen we voor onszelf? Kijken we eerlijk naar ons eigen gedrag? Is technologie de oplossing om onze impulsen te beheersen, of zijn er betere manieren om onze smartphone cravings te weerstaan?

Wat je kunt verwachten

Deze lezing richt zich op het herkennen en doorbreken van je smartphoneverslaving. We bieden je de kennis en tools om je smartphonegebruik onder controle te krijgen en gezondere gewoontes te ontwikkelen.

Leerdoelen van de lezing:

• Ontdek effectieve strategieën om de constante drang om je smartphone te checken te verminderen.
  • Leer hoe apps zijn ontworpen om je aandacht vast te houden en hoe je je hiertegen kunt wapenen.
  • Begrijp hoe je nieuwe, gezonde gewoontes kunt vormen die je smartphonegebruik verminderen.
  • Maak kennis met hulpmiddelen die je inzicht geven in je eigen smartphonegebruik en hoe je dit kunt verbeteren.
  • Stel een op maat gemaakt plan op om jouw smartphonegedrag aan te pakken en positieve veranderingen door te voeren.

Deze lezing biedt een diepgaand inzicht in de dynamiek van smartphoneverslaving en praktische stappen om deze te overwinnen. Stap uit de greep van je smartphone en neem weer controle over je tijd en aandacht. Schrijf je nu in en begin aan je reis naar een gezonder, gebalanceerder digitaal leven.

Gastspreker: Iron Jordan

Benieuwd naar een gezonde balans met technologie? Als gepassioneerde cursusleider duik ik in smart tech en telefoongebruik, met focus op bewustzijn.

Mijn mix van academische kennis en praktijkervaring helpt je niet alleen de digitale verleidingen te begrijpen, maar biedt ook praktische tips voor een betere relatie met je smartphone.

Samen ontdekken we hoe je slim omgaat met je smartphone. Klaar om een positievere band met je smartphone te ontwikkelen? Doe mee met mijn toegankelijke lezing!