Seniorenweek Lezing: Nijkerk en Nijkerkerveen

Van Noortstraat 36

3864 EV Nijkerkerveen

Prijs : gratis

Stap terug in de tijd en beleef de rijke geschiedenis van Nijkerk en Nijkerkerveen tijdens onze unieke lezing! Ontdek het verleden en het heden door de lens van oude en recente foto's.

Deze lezing organiseren we speciaal voor mensen die hun geheugen willen opfrissen en is ook zeer geschikt voor mensen met dementie.
Samen gaan we terug naar het verleden en gaan we in gesprek over de plekjes van toen en nu.

Wat kun je verwachten?

Raymond Beekman, een bevlogen Nijkerker en verhalenverteller, neemt je mee op een visuele reis door de tijd. Hij onthult de fascinerende verhalen achter de foto's en brengt de geschiedenis van Nijkerk en Nijkerkerveen tot leven. Ontdek:

• Historische Beelden: Zeldzame foto's van Nijkerk en Nijkerkerveen, van lang vervlogen tijden tot het recente verleden.
  • Verhalen: Boeiende anekdotes en verborgen geschiedenissen die bij elke foto horen.
  • Interactieve Sessie: Deel je eigen verhalen en herinneringen die bij de getoonde foto's horen.

Waarom wil je deze lezing niet missen?

Deze lezing is een unieke kans om de geschiedenis van Nijkerk en Nijkerkerveen op een geheel nieuwe manier te ervaren. Of je nu een geboren en getogen inwoner bent, of gewoon geïnteresseerd in lokale geschiedenis, je zult genieten van de boeiende verhalen en prachtige beelden.

Schrijf je nu in en beleef Nijkerk en Nijkerkerveen als nooit tevoren!

Mis deze kans niet om de rijke geschiedenis van jouw omgeving te ontdekken en te delen. Wij kijken ernaar uit om je te verwelkomen op deze bijzondere middag!

Seniorenweek Nijkerk
Tijdens de seniorenweek Nijkerk van 4 - 11 oktober 2024 worden er diverse activiteiten georganiseerd speciaal gericht op senioren. Wil je het hele programma in één oogoplsag zien? Klik dan hier!

Gastspreker: Raymond Beekman

Raymond Beekman (1963) is geen geboren maar wel een getogen Nijkerker: hij woont al vanaf zijn 4e jaar in Nijkerk. Na zijn opleiding aan de technische school, waar hij het vak van bankwerker in de metaal leerde, heeft hij onder andere lange tijd gewerkt bij Floor’s Handel en Industrie in Nijkerk. Bij Floor ontstond zijn liefde voor de FTF-vrachtwagens. Inmiddels heeft hij over dit roemruchte vrachtwagenmerk vijf boeken op zijn naam staan.

Maar de interesse van Raymond gaat verder dan de vrachtwagens. Ook de bedrijven die hij heeft zien bloeien en soms toch ten onder zien gaan, gaan hem aan het hart. Daar kwam de drive vandaan om deze verdwenen bedrijven terug in beeld te brengen in een boek.

Samen met Maranke Pater schreef hij in 2015 ‘Verdwenen bedrijven in Nijkerk en Nijkerkerveen’, maar hij had nog veel meer verhalen op de plank liggen. Die verhalen, van nog meer voor Nijkerk en Nijkerkerveen kenmerkende bedrijven, vindt u terug in het tweede deel van deze serie. In 2021 publiceerde hij in dezelfde lijn het boek Arbeiderswijken in Nijkerk & Nijkerveen waar hij ook een uitstapje naar Hoevelaken maakt.